Fokker krijgt vleugels
In de zomer van 1910 wordt Anthony door zijn vader naar Duitsland gestuurd om een cursus autotechniek te gaan volgen.
Als Anthony drie vliegtuigen ziet op een tentoonstelling in Brussel is hij verkocht: hij wil piloot worden en vliegtuigen leren bouwen. Begin oktober 1910 meldt hij zich aan voor de cursus van de Fachschule für Flugwesen in Mainz, een opleiding van zes weken. Daar experimenteert Fokker samen met zijn medecursisten aan de bouw van vliegtuigen. Na een aantal mislukte pogingen ontwikkelt hij in 1911, met steun van de ingenieur en vliegtuigconstructeur Jacob Goedecker, de eerste versie van zijn Spin. Na twee succesvolle vluchten van ieder vijf kilometer ontvangt Anthony op 7 juni van dat jaar zijn brevet, als 88ste vliegenier in Duitsland.
Als gediplomeerd piloot en vlieginstructeur treedt hij in dienst van Goedecker en reist hij door Duitsland om vliegshows te geven.
Nadat Anthony op 1 september 1911 rond de toren van de St. Bavo kerk in Haarlem is gevlogen krijgt hij van zijn vader Herman Fokker een zilveren horloge met inscriptie ter herinnering aan zijn vlucht. Particuliere collectie