Eerste Wereldoorlog
In 1913 sluit Anthony een aantrekkelijk contract met de Duitse legerleiding voor de opleiding van militaire vliegers en vestigt hij zijn fabriek in Schwerin. Kort voor het uitbreken van de Eerste Wereldoorlog koopt hij in Parijs een Morane-Saulnier, een Frans vliegtuig dat superieur is aan alles wat tot dan toe in Duitsland is gebouwd. Fokker gebruikt dit vliegtuig als basis voor een ontwerp van een eigen eendekker.
Door de oorlog ontstaat er een onophoudelijke vraag naar vliegtuigen. Fokker krijgt diverse opdrachten voor de levering van zijn nieuwe eendekker. Het echte succes komt als hij in 1915 een synchronisatiemechanisme ontwikkelt; het systeem waarbij een piloot met een mitrailleur door de draaiende propellerbladen kan schieten zonder deze te raken. Met dit mechanisme, grotendeels afgekeken van een bestaand patent, troeft Fokker zijn concurrenten af.
Fokker is vindingrijk en bouwt in de oorlog een aantal succesvolle vliegtuigen; na de eendekkers volgen de Dr. 1 driedekker en de
D. VII tweedekker. In Schwerin worden in vier jaar tijd circa 3.000 vliegtuigen geproduceerd. De oorlog maakt hem steenrijk.
Naar zijn eigen schatting verdient hij dertig miljoen Mark.